Thursday, July 3, 2008

Lelah

Akhirnya..bulan Jun yang memenatkan itu tiba ke penghujungnya. Saya memang kelelahan, lebih-lebih lagi meladeni dua kumpulan auditor serentak. Permintaannya rencam. Lebih-lebih lagi bertindak sebagai perantara dengan pihak pengurusan. Betul. Saya terpaksa kesampingkan kerja-kerja asasi saya. Setiap hari balik lambat dan adakalanya hujung minggu berkampung di pejabat. Banyak benda yang saya korbankan. Kesihatan turut terganggu. Majlis ilmu banyak yang saya abaikan. Ahhh...terasa sangat rugi..

Bukan itu sahaja, sebagai orang islam kita sememangnya senantiasa diuji..lepas satu, satu ujian. Kejutan demi kejutan. Semuanya menginsafkan. Apa yang pasti Allah Maha Mengetahui apa yang terbaik buat kita.

Bulan Julai ini saya ingin merehatkan minda sebaik mungkin...bercuti, melakukan apa sahaja yang terbaik dan pastinya Ogos atau September nanti ada tugasan baru yang bakal menanti...

No comments: