Sunday, July 26, 2009

Darwa, Anjung Berkat dan Kompleks PKNS

Sabtu (25 Julai 2009)


Satu
Saya tiba agak lambat di Darwa. Ada beberapa peristiwa berlaku sepanjang dua minggu saya tidak ke sana. A telah selamat melahirkan anak lelaki. Kejadian yang hampir serupa dilalui dengan Y. Berbeza suasana dan keadaan. Jika Y, anaknya diberi pada keluarga yang memerlukan tetapi keluarganya masih mahu menjaganya walaupun sedikit lambat. Tetapi, anak A masih bersamanya tetapi A tidak dijaga oleh keluarganya sendiri. Saya terkedu. Apa lagi kata yang boleh dizahirkan. Saya juga berkenalan dengan penghuni baru, W bersama anak kecilnya S.

Dua

Saya dan Hidayah kemudian ke Anjung Berkat. Menyiapkan laporan Aktiviti Helwa untuk muktamar yang akan berlangsung minggu depan.

Tiga

Kami kemudian ke Kompleks PKNS Shah Alam. Kami mengagihkan pamphlet "Forum Bicara Ummah" yang akan berlangsung Jumaat malam di Masjid Negeri. Kali ini kami mengedar pamphlet tersebut dari kereta ke kereta di tempat letak kereta di Kompleks PKNS.

Kami juga meninjau-ninjau cenderamata untuk panelis Forum. Namun, sempat singgah di Pesta Buku Selangor. Selepas bersiar-siar dan membeli dua buah buku di PKNS, kami memutuskan mencari cenderamata di Mydin, S18.

Empat

Selepas solat maghrib, kami ke Mydin. Alhamdulillah, apa yang dicari kami temui di sini. Makan malam di Sekesyen 19 sebelum bertolak ke Darwa. Saya tiba ke Darwa jam 1o.45 malam.

Sabtu yang panjang dan memenatkan namun tetap gembira. Pelbagai perkara telah saya langsaikan pada hari ini.

No comments: