Sunday, March 7, 2010

Suatu catatan...


6 Mac 2010

Alhamdulillah, kami selesai berjemaah subuh dan diikuti dengan bacaan al-mathurat. setelah berkenalan dengan penghuni darwa dan tazkirah ringkas, kami bersiap untuk ke program.


Kami ke Kompleks Warga Emas Seksyen 24, Shah Alam ditemani gerimis sepanjang perjalanan. Alhamdulillah, seperti yang dirancang kami selamat tiba. hati sungguh berdebar-debar. Seumpama lebah di dalam perut saya. Saya bimbang akan kehadiran para Helwa. Namun akhirnya, kami berjaya mengumpul 60 orang Helwa. Ya Allah, kehadiran yang bermakna. Alhamdulillah.

Program dimulakan dengan ucapan Pn. Latifah selaku ketua Helwa Wilayah dan ucap utama oleh Tuan Ahmad Kamal berkenaan Pertanian Bandar dan Alam Sekitar. Beliau menekankan tentang kepentingan kaum Helwa dalam membangunkan industri pertanian. Juaga peranan kaum hawa dalam memdidik anak-anak dalam mempraktikkan baja oganik. Beliau juga memberi penerangan bagaimana membuat sendiri baja organik dari bahan-bahan buangan sisa rumah.


Kemudian kami dipecahkan mengikut kepada beberapa kumpulan untuk merangka beberapa program sepanjang tahun. Setelah sessi pembentanagn dan solat zuhur, majlis bersurai.

Buat semua Helwa yang menjayakan program, terima kasih. Jambangan bunga ini untuk anda.

No comments: