Monday, February 21, 2011

Lagu: Haramkah?

Haram-haramkah aku
Bila hatiku jatuh cinta
Tuhan pegangi hatiku
Biar aku tak jadi melanggar
Aku cinta pada dirinya
Cinta pada pandang pertama
Sifat manusia ada padaku
Aku bukan Tuhan
*
Haram-haramkah aku
Bila aku terus menantinya
Biar waktu berakhir
Bumi dan langit berantakan
**
Aku tetap ingin dirinya
Tak mungkin aku berdusta
Hanya Tuhan yang bisa jadikan
Yang tak mungkin menjadi mungkin
Reff:
Aku hanya ingin cinta yang halal
Di mata dunia juga akhirat
Biar aku sepi aku hampa aku basi
Tuhan sayang aku
Aku hanya ingin cinta yang halal
Dengan dia tentu atas ijinNya
Ketika cinta bertasbih
Tuhan beri aku cinta
Ku menanti cinta…


Malam Sabtu, saya di rumah melayan DVD dan VCD Ketika Cinta Bertasbih setelah membaca buku-buku tersebut November tahun lepas. Saya suka lagu ini. Sekali-sekala melayan rasa hati. saya kepingain memiliki Runut Bunyi KCB. Semalam mencari di Speedy Plaza Alam Sentral, Shah Alam. Hampa! Ada sesiapa mahu wisata ke sana? saya mahu kirim Runut Bunyi KCB.

P/s- Terima kasih Afzan sudi melayan karenah saya untuk memiliki filem ni.

1 comment:

ain nardir said...

ai.. sy pun minat lagu ni gak.. best.. tenang je dgr..

1st time dgr trus suka. tapi bkn dpd Melly la. di coverkan oleh Abd Halim Ahmad (devotees).. try search lagu ni kat google, then bru tau ni lagu Melly.

klu nak try dgr lagu yg halim nyanyi ni , dgr kat http://abdhalim-ahmad.blogspot.com/..