Sunday, January 31, 2010

Hadiah Ulang Tahun..


Pagi menjelma. Saya memikirkan apakah hadiah yang terbaik buat diri sempena kelahiran ini. Tiga tahun lepas saya memiliki kenderaan sendiri. Tidak mewah dan besar tetapi mampu membawa saya ke mana-mana tempat yang dituju. Sentiasa berharap kenderaan itu membawa banyak manfaat dalam kehidupan ini.

Tahun lepas, saya membeli sejumlah buku sebagai hadiah buat diri sendiri. Tahun ini saya bercadang melakukan perkara yang sama. Namun, niat terpaksa saya kekang buat sementara. Semalam saya mengemas "harta-harta" itu, banyak lagi belum saya buka bungkusannya. Terkenangkan niat dan azam tahun baru. Mahu menghabiskan sebanyak mungkin buku yang ada.

Lantas tahun ini saya hanya mengucapkan selautan syukur kerana masih lagi dapat bernafas dan berbakti pada keluarga terutama buat Ma dan Ba'. Cukuplah impian untuk memiliki rumah sendiri sebagai hadiah buat diri setelah 34 tahun bernafas di muka bumi ini.

Terima kasih dan alhamdulillah, hanya itu yang mampu dilafazkan

No comments: