Monday, January 25, 2010

Mujahadah Melawan Hawa Nafsu...


Alhamdulillah. Saya berjaya juga ke usrah. Aktiviti yang telah lama saya tinggalkan. Terubat seketika kerinduaan.


Saya tiba ke rumah YDP sebaik sahaja laungan azan Isya'. Kami solat isya' berjemaah diikuti bacaan al-Mathurat. Pengisian jasmani dan pengisian rohani. Bertepatan dengan perbincangan usrah malam ini. Kupasan kitab Riyadus-Salihin oleh Ustaz Azman.

Apa yang terlekat dihati- suatu pesanan Nabi, Selangkah kita mendekati Allah, seribu langkah Allah mendekati kita. Pbila kita datang kepadanya dengan berjalan, Allah datang dengan berlari.

Begitulah kalau dianalogikan dengan saya. Setelah lama beruzlah, malam ini saya diberi sedikit kekuatan. Saya bermohon agar terus diberi kekuatan. Demi mendapat keredhaanMu Ya Allah. Amin.

No comments: