Sunday, April 12, 2009

Selepas Dua Minggu

11 April 2009 (Sabtu)

Pagi

Seawal pagi saya bertolak ke Khalifah Institut. Hari ini saya mengiringi Ustazah Hazlina yang memberi ceramah berkenaan pendidikan anan-anak. Namun, saya sampai agak terlambat tetapi masih sempat melakarkan pesanan demi pesanan dalam catatan saya. Majlis usai dalam jam 11 pagi setelah kami mengalas perut dengan makanan yang enak.
Kami bertolak ke Darul Wardah. Perjalanan kami masih lagi lancar. Dua minggu saya tidak menjenguk Darul Wardah. Pelbagai perubahan yang berlaku. Pengurus berhenti kerja tetapi alhamdulillah telah mendapat penggantinya serta pertambahan beberapa orang penghuninya. Terasa meriah pabila saya melangkah ke Darul Wardah.
Malam
Saya bukanlah pendengar yang baik tetapi saya belajar menjadi seorang yang empati. Satu persatu kisah tersingkap. Semuanya menginsafkan saya. Betapa selama ini saya hidup dengan kasih sayang keluarga dan sahabat yang melimpah ruah.

No comments: