Monday, March 2, 2009

Catatan Hujung Minggu 1

28 Feb 2009 (Sabtu)

Satu

Saya berbual panjang dengan Kak Azini. Tentang pelbagai perkara. Dari perihal peribadi, masalah helwa hinggalah keadaan politik terkini di Perak.


Dua

Saya bertolak ke Darul Wardah. Jalan raya yang sesak memang menyesakkan dada. Perjalanan mengambil masa dua jam. Dalam perjalanan, mendapat telefon dari sifu meminta saya mengendalikan majlis bacaan Yassin dan mesyuarat Mawaddah di darul wardah. Alhamdulillah, saya tiba di Darul Wardah jam dua petang.

Seusai solat zuhur, majlis bacaan Yassin dimulakan di setiap bilik. Kemudian kami berkumpul di ruang tamu bersama-sama mengaminkan doa surah Yassin. selepas itu, kami memperkenalkan Darul Wardah serta mewar-warkan program-program yang akan diadakan sepanjang tahun 2009/2010. Kami dihidangkan dengan nasi air hasil tangan Surya dan Hasanah. Terima kasih buat semua kerana sudi mengimarahkan majlis ini.

Tiga

Kami berlima menikmati makan malam di Mama Tomyam. Terima kasih buat Kak Mawar. Semoga senantiasa dimurahkan rezeki. Sebelum tidur, saya sempat melayan novel jiwang...
Aa+ Bb hasil nukilan Hlovete.


1 Mac 2009 (Ahad)

Empat

Saya bercadang kembali ke Gombak di awal pagi tetapi sememangnya perancangan Allah itu lebih tepat. Ketika bersiap-siap untuk keluar membeli roti canai, pengurus Darul Wardah menerima panggilan telefon dari Puan S yang meminta untuk menempatkan anak gadisnya. Lantas saya menunda perjalanan pulang sehingga Puan S tiba. Kemudian, kami ke kedai membeli sarapan dan barang-barang runcit untuk beberapa hari.

Sambil menunggu Puan S, saya sempat mengkhatamkan novel 5 tahun 5 bulan juga buah tangan Hlovete. Puan S bersama keluarganya tiba jam 3 petang. Seusai solat Asar, kami berangkat pulang dengan harapan Nur betah tinggal di sana. Semoga Nur bisa berubah sebagaimana harapan keluarganya. Perjalanan pulang kami diiringi gerimis dan kadang-kala lebat menggila dan begitulah keadaan jalan raya. Sesak dan padat. Alhamdulillah, saya tiba di rumah jam 7 Petang.

Lima
Saya melayan 4 episod DVD "A litre of Tears" yang dibeli pada Jumaat lepas.

No comments: