Monday, March 23, 2009

Menjejak Kenangan...

22 Mar 2009 (Ahad)

Saya bertolak setelah menikmati roti canai bersama penghuni Darul wardah ke UPM. Semalam semasa usrah, saya diberitakan oleh Dr. Nur Izura yang hari ini ada pertemuan dengan Alumni Kelab Bimbingan Mahasiswa (KBM) UPM. Saya teruja. Memang setiap tahun diadakan perjumpan sebegini, malangnya saya tidak dapat turut serta. Tahun lepas, pertemuan yang serupa dibatalkan di saat akhir apabila tarikh yang sama saya menerima kedatangan Quratul Aireene ke dalam keluarga saya.
Kali ini pertemuan berlangsung di Bukit Ekspo, UPM. Bertahun-tahun rasanya saya tidak menjejakkan kaki ke kampus hijau ini. Sambil memandu, saya mengutip kembali kenangan yang tertinggal. Sudah sedekad berlalu. Tetapi sagalanya tetap segar di ingatan.
Kami bertaaruf ringkas. Para senior datang memberi semangat buat adik-adik. Pelbagai pesanan dan kata-kata nasihat yang kami dapat. Seperti kata Pak Yob, mantan presiden KBM dan kini seorang usahawan yang berjaya. KBM banyak mendidik dirinya. Warga KBM bertebaran di segenap pelusuk alam bukan sahaja di Malaysia malah di luar negara juga.
Majlis berakhir setelah kami selesai menjamu selera. Semoga ukhuwwah ini akan berkekalan dan kami di sini senantiasa mendoakan adik-adik berjaya serta dipermudahkan semua urusan.
Buat adik-adik KBM, terutamaya Ana, Atiah, -sekadar beberapa nama. Jangan mengalah kerana di sinilah kita mengenal erti sebuah kehidupan.
Saya tertinggal kamera comel saya. Pastinya saya akan akan kembali dalam waktu terdekat.

No comments: