Monday, March 23, 2009

Usrah Gabungan WAP, Tamrin PEPIAS dan Kenduri Maulid

Sabtu (21 Mac 2009)

Satu

Saya bertolak seawal pagi menuju ke Masjid Negeri. Niatnya satu. Menghadiri usrah Gabungan WAP. Hari ini topik yang akan didiskusikan adalah " Makna di sebalik Tafsir Mimpi Raja oleh Nabi Yusuf". Alhamdulillah, traffik bergerak lancar. Saya selamat tiba.
Banyak yang diperkatakan. Segalanya berkenaan pengurusan sumber. Bagaimana kita mengurus sumber untuk berdepan dengan masa susah. Begitu Allah pergilirkan. Silih berganti. Secara logiknya begitu. Tahun 1987, kita mengalami kemelesatan ekonomi. Begitu juga tahun 1998 dan seterusnya kini tahun 2009. Majlis berakhir jam 12 tengahari.
Dua
Saya dan Hidayah sempat menjenguk adik-adik PEPIAS yang bertamrin di Surau Al-Hidayah Seksyan 11, Shah Alam. Masa begitu mencemburui kami. Kami sekadar sempat berkenalan dengan adik-adik PEPIAS. Selepas solat Zuhur berjemaah, kami terpaksa ke Darul Wardah. Perjalanan ke Darul Wardah hanya mengambil masa 20 minit.
Tiga
Jam tiga kami bertolak ke rumah Zalina untuk menghadiri Kenduri Kesyukuran sempena maulidur rasul. Betapa banyaknya makanan. Ada pelbagai jenis. Terima kasih Ya Allah atas nikmat rezeki dan ukhuwwah ini.

No comments: